رفتن به محتوای اصلی

آوای صدرا رسانه

مجری اثرگذارترین و موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی ایران در سراسر کشور

با ما تماس بگیرید

تلفکس: 88970019
ایمیل: info@avayesadra.com

موقعیت مکانی ما

نادیده گرفتن تبلیغات تجاری در گفتمان اقتصاد مقاومتی

نادیده گرفتن تبلیغات تجاری در گفتمان اقتصاد مقاومتی

اقتصاد کشور ما بیمار است. یکی از مهم‌ترین علل این بیماری، تبیین نکردن دقیق مفاهیم مهم اقتصادی-سیاسی از سوی کارشناسان و مسئولان اجرایی است. این نمونه‌ها بسیار است. اما مهم‌ترین مثالش در این روزها، «اقتصاد مقاومتی» یا «تولید ملی» است. به رغم برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی در این حوزه‌ها، همچنان بخش‌های مهمی از آن‌ها به طور کامل تبیین نشده است. مفاهیم، کلیات نظری و تئوریک یک واقعه یا رویکرد را بیان می‌کنند و این موضوع مهمترین بخش ماجرا است. در مورد اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، عموما به فرایندهای مربوط به تولید کالا یا خدمات و مصرف آن توجه شده است. به بیان دیگر، تنها دو سر طیف یا دو سر زنجیره مورد توجه قرار گرفته است. بارها و بارها توصیه‌ معروف «کالای ایرانی مصرف کنید» یا نمونه‌های مشابه آن را دیده و شنیده‌اید. اما به رغم تاکیدهای بسیار، چرا همچنان کالای خارجی برای بسیاری از شهروندان ایرانی ارجحیت…

ادامه مطلب

تحریـم ها فرصـتی بـرای تحول اقتصادی

در آستانه پایان قرن چهاردهم شمسی، به‌نظر می‌رسد که اقتصاد ایران در آستانه تحول قرار داشته باشد. تقویت تولیدکنندگان داخلی در بازار داخلی و کاهش برخی مقررات دست‌وپاگیر در فرآیند تولید و عرضه، می‌تواند زمینه‌ساز رونق کالاهای داخلی در بازارهای خارجی شود. نخستین قانون الزام‌آور درباره استفاده از کالای ایرانی یکصد سال پیش تصویب شد. به‌طور دقیق‌تر در روز 29 بهمن سال 1301 هجری شمسی در اواخر دوره قاجار.  بر اساس این قانون همه کسانی که در ادارات و قوای دولتی استخدام بودند «مجبور» شدند تا تنها از پارچه‌های ایرانی استفاده کنند. نکته مهم در این‌باره نه صرفا تصویب قانون یاد شده بلکه شکل گرفتن گفتمان تولیدمحور در آن دوره است. تاسیس یک مرکز آموزشی برای توسعه محصولات کشاورزی با عنوان «مدرسه فلاحت»، مخالفت گیلانی‌ها با صدور برنج به روسیه، اعتراض کارگران جنوبی صنعت نفت به استخدام کارگران خارجی، تصویب قانون ممنوعیت صادر کردن طلا و نقره، احداث نخستین کارخانجات…

ادامه مطلب
اقتصاد ملی

اقتصاد ملی در آستانه قرن پانزدهم/ جراحی بزرگ اقتصاد ایران بخاطر تحریم‌ها

نخستین قانون الزام آور درباره استفاده از کالای ایرانی یکصدسال پیش تصویب شد. به طور دقیق‌تر در روز 29 بهمن سال 1301 هجری شمسی در اواخر دوره قاجار.  بر اساس این قانون همه کسانی که در ادارات و قوای دولتی استخدام بودند «مجبور» شدند تا تنها از پارچه‌های ایرانی استفاده کنند. نکته مهم در این باره نه صرفا تصویب قانون یاد شده بلکه شکل گرفتن گفتمان تولیدمحور در آن دوره است. تاسیس یک مرکز آموزشی برای توسعه محصولات کشاورزی با عنوان «مدرسه فلاحت»، مخالفت گیلانی‌ها با صدور برنج به روسیه، اعتراض کارگران جنوبی صنعت نفت به استخدام کارگران خارجی، تصویب قانون ممنوعیت صادر کردن طلا و نقره، احداث نخستین کارخانجات بزرگ محصولات مصرفی از جمله کبریت، لباس و ... که همگی در سال‌های 1300 و 1301 اتفاق افتاد، از رویدادهایی است که نشان می‌دهد مطالبه عمومی مردم برای اتکا به ظرفیت‌های داخلی از همان زمان آغاز شده بود و اگرچه…

ادامه مطلب
اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ایران، اقتصاد ملی در قرن چهاردهم

جرقه های امیدبخش برای اقتصاد ایران در آستانه قرن پانزدهم

در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجری خورشیدی، اقتصاد ایران با جرقه‌های امیدبخشی، دشوارترین روزهایش را می‌گذراند. بسیاری از برندهای شرق آسیا که امروزه در جهان نام و آوازه‌ای دارند، مدیون بازار ایران هستند. بسیاری از برندهای چینی و حتی پانی و کره‌ای در بازار ایران توانستند دوام و قوام پیدا کننده و در بازارهای بزرگ اروپا و امریکا قد علم کنند.؛ از خودرو تا لوازم خانگی، از گوشی تلفن همراه تا پوشاک! سامسونگ، ال.جی، شیائومی، هوآوی و... توسعه خود را مدیون حضورشان در ایران هستند. آن‌ها که سن و سال‌شان اجازه می‌دهد، به یاد می‌آورند که حدود 25 سال پیش برند سامسونگ که تازه برنامه حضور در بازارهای جهانی را تدوین می‌کرد، پله پرتاب خود به بازارهای جهانی را از ایران آغاز کرد. بازار 80 میلیون نفری ایرانی در آن سال‌ها، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه برندهای کره ای بود. آن سال‌ها، بسیاری از برندهای داخلی هم مشغول به…

ادامه مطلب
ایجاد شعار تبلیغاتی موثر

۱۰ نکته تاثیر گذار برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی ماندگار

10 نکته تاثیر گذار برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی ماندگار تأثیر شعار در تبلیغات شعار تبلیغاتی عبارتی است که محصول یا شرکت شما را به مخاطب معرفی می‌کند. این شعار می‌تواند مزایای مهمی را که مصرف کنندگان با کسب ‌و کار شما بدست خواهند آورد را نشان دهد. زیرا هدف اساسی آن نیز همین مورد است. البته شعار می‌تواند در لوگو یا در زمان تبلیغات یک شرکت یا سازمان طراحی و استفاده شود. شاید شما هم تعدادی شعار تبلیغاتی را در فضاهای مختلف با اهداف گوناگون دیده باشید. نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که تأثیر شعار در تبلیغات به حدی می‌باشد، که می‌تواند یک نام تجاری را کاملاً در ذهن مخاطب ماندگار کند یا او را برای استفاده از محصولات یا خدمات، ترغیب نماید. درست است که عوامل مختلفی وجود دارند که به دیده شدن یک برند کمک می‌کنند. اما نباید تأثیر شعار را دست کم…

ادامه مطلب
ویژگی های بیلبورد تبلیغاتی خوب

یه بیلبورد تبلیغاتی خوب، چه ویژگی هایی داره؟

یه بیلبورد تبلیغاتی خوب، چه ویژگی هایی داره؟ تا بحال شده بیلبوردی رو ببینید که حتی بعد از رد شدن ازش تا چند ثانیه بهش فکر کنید؟ یا طرح یه بیلبورد اونقدر براتون جذاب باشه که هر وقت اسم اون طرح بیاد، اون طرح تو ذهنتون بیاد؟ در تبلیغات محیطی خلاق از ابزارهایی مثل بیلبوردها استفاده میشه. این ابزارها در بهترین مکان ها در معرض دید مردم قرار میگیرن. بیلبورد یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین ابزارهای تبلیغات محیطی بشمار میاد. بیلبورد تبلیغاتی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغاته و در پرترددترین و پربازدیدترین مکان ها قرار دارند. به همین دلیل یکی از بهترین ابزارها برای معرفی محصول یا برند شماست. در کل تبلیغات محیطی شامل بیلبورد، استرابورد، استند، تلویزیون های شهری و غیره… هستن که تبلیغات بیلبورد مهمترینه اون هاست. بیلبوردتبلیغاتی باید جوری طراحی بشه که درکمترین زمان بیشترین تأثیر رو روی مخاطب بذاره و پراکندگی آن باعث تکرار این…

ادامه مطلب
خلاقیت در تبلیغات

چند نکته مهم در ایده پردازی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه

چند نکته مهم در ایده پردازی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه چگونه خلاقیت و ایده را در تبلیغات محیطی قابل لمس تر کنیم؟   طراحی بیلبورد خلاقانه بیلبوردهای تبلیغاتی بهترین روش تبلیغات محیطی و درسطح شهر و هوای آزاد می باشند که می توانند نقش زیادی در معرفی کالاها و خدمات شرکت ها و مؤسسات داشته باشند. طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی باید تؤام با خلاقیت و ابتکار باشد؛ اما اگر طرح ها  خلاقانه طراحی نشده باشند، انتقال پیام، معرفی کالاها ، خدمات رابه مشکل می اندازد و در ذهن مخاطبین ماندگار نخواهند بود ومخاطب را درگیر نمی کنند. آوای صدرا رسانه تلاش کرده است که عناوین کلیدی و مهمی را در ارتباط با بررسی بیلبورد های تبلیغاتی خلاقانه و نکات مهم در ایده پردازی آنها بیان نماید.   منظور از بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه چیست؟ دنیای تجارت امروز، نیازمند تبلیغات در سطح وسیع پر بازده و همچنین علمی می باشد. به سبب تنوع محصولات…

ادامه مطلب
بیلبورد تبلیغاتی

تبلیغات محیطی چیست و انواع روش های آن کدامند؟

تبلیغات محیطی چیست و انواع روش های آن کدامند؟ شاید بار ها در طول روز در مکان های مختلف شهر، انواع تبلیغات محیطی را مشاهده می کنید که ممکن است بسیاری از آن ها شما را به خود جذب نماید و یا برخی دیگر ممکن است بدون خلاقیت خاصی بوده و حتی شما را مجذوب نکند که متن آن ها را بخوانید.   پیروز شدن در عرصه رقابت برای فروش خدمات و کالاهایی که شرکت های مختلف ارائه می دهند می تواند باعث کسب محبوبیت بیشتر آن ها در بازار های مختلف شده و در نهایت سود بیشتری را نیز به آن ها برساند. در این مطلب قصد داریم به نقش تبلیغات محیطی برای پیشبرد اهداف کاری شرکت مختلف در جهت کسب سود بیشتر و شناساندن محصول به مشتریان بپردازیم. تبلیغات محیطی شاید بار ها در طول روز در مکان های مختلف شهر، انواع تبلیغات محیطی را مشاهده می کنید…

ادامه مطلب
تولید ملی

نگاهی نو به مفهوم و مصداق تولید ملی

 نگاهی نو به مفهوم و مصداق تولید ملی     چندین سال است که «تولید ملی» به یکی از ترم‌های پرکاربرد در گفتمان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران بدل شده است. اصطلاحی که در عین کاربرد بسیارش، در مصداق‌یابی دچار کج‌فهمی است. مطلب از این قرار است که در بسیاری از متون رسانه‌ای، موضع‌گیری‌های کارشناسانه و حتی بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی، مصداق توجه به «تولید ملی» افزایش کمیت (و در بهترین حالت کیفیت) محصولاتی است که در داخل کشور تولید می‌شود. در واقع مصادیق این مفهوم، بی‌توجه به سه‌گانه «تولید»، «توزیع» و «مصرف» عموما در یک بخش از چرخه اقتصادی متمرکز شده‌‌اند. به بیان دیگر گویی صاحبنظران اقتصادی از یک سو و تصمیم‌سازان و مجریان اقتصادی کشور از سوی دیگر دو بخش بسیار پراهمیت دیگر یعنی توزیع و مصرف را در مصداق‌یابی اصطلاح «تولید ملی» دخیل نمی‌دانند. این در حالی است که رشد و توسعه در تولید باید همزمان و همطراز…

ادامه مطلب
شاهین طلایی

موسسه آوای صدرا رسانه «رسانه برتر محیطی» سال ۱۳۹۹

در پنجمین جشنواره تبلیغات ایران، موسسه آوای صدرا رسانه موفق شد شاهین طلایی جشنواره را از آن خود کند. پنجمین دوره «جشنواره تبلیغات ایران» روز یکشنبه 5 مردادماه به منظور معرفی برترین آثار و آگهی‌های تبلیغاتی یکسال اخیر برگزار شد و شرکت‌ها و سازمان‌های برتر در بخش‌های مختلف معرفی و با اهدای شاهین های طلایی، نقره‌ای و برنزی مورد تقدیر قرار گرفتند. در این جشنواره که با شعار «خلاقیت، اثربخشی تبلیغات، حق انتخاب مشتری» و با حضور جمعی از اساتید و صاحب‌نظران حوزه تبلیغات کشور برگزار شد، موسسه آوای صدرا رسانه موفق شد شاهین طلایی در بخش رسانه دار برتر محیطی را به خود اختصاص دهد. آثار ارسالی آوای صدرا رسانه پس از ارزیابی توسط کمیته داوران در بخش رسانه دار برتر محیطی حائز رتبه و مستحق دریافت شاهین طلایی شناخته شد. در این جشنواره از بین 2235 اثر ارسالی، 558 اثر به مرحله نهایی راه یافت و در پایان…

ادامه مطلب
برگشت به بالا